رفع مشكلات كنونی اقتصاد نیاز به تشكیل ستاد هماهنگ كننده مقتدر دارد
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'یحیی آل اسحاق' روز سه شنبه در یازدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران كه در محل این اتاق برگزار شده است،افزود: در ستاد یاد شده باید دولت، مجلس، قوه قضائیه و بخش خصوصی و همچنین دیگر كارشناسان ، حضور موثر و هماهنگ داشته باشند.

وی تاكید كرد: در صورتی كه بدون نقشه راه بخواهیم با شرایط موجود مقابله كنیم، بدون تردید ضایعات افزایش می یابد.

آل اسحاق با اشاره به 17.5 میلیارد دلار ذخیره طلا در كشور ، میزان ذخیره ارزی را در شرایط كنونی 120 میلیارد دلار اعلام و تصریح كرد: آنچه كه اهمیت دارد ، تصمیم گیری درست و اجرای به موقع است.

آل اسحاق با اشاره به افزایش نرخ سود سپرده های بانكی گفت: هر گونه تصمیم درست باید در زمان خود اتخاذ شود؛ تصمیم اخیر شورای پول و اعتبار باعث كاهش قیمت ارز، سكه و تقویت بورس شد.

وی با تاكید بر اینكه در صورتی كه به موقع تصمیم گیری می كردیم، مشكلی هم ایجاد نمی شد، خواستار سرعت بخشیدن برای تصمیم گیری های مهم شد و گفت: سیاست های ارزی و گشایش اعتبار واقعی است اما مجریان باید آنها را اجرایی كنند.

آل اسحاق یادآور شد: هم اكنون در حوزه های سكه و ارز، مدیریت رویكرد بین المللی و حوزه مدیریت اقتصاد كلان باید هماهنگی باشد.

وی در پایان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی ، تصریح كرد: درحال حاضر نباید شرایط كنونی اقتصادی را تحت تاثیر انتخابات مجلس قرار داد و همه باید به گونه ای عمل كنند كه از شرایط كنونی عبور كنیم.

گفتنی است ، قرار بود در این جلسه 'محمدرضا فرزین' دبیر ستاد هدفمندی یارانه و 'مینو كیانی راد' معاون ارزی بانك مركزی حضور داشته باشند، كه فرزین به دلیل حضور در مجلس در این جلسه شركت نداشت و مدیر كل ارزی بانك مركزی به جای معاون ارزی دراین جلسه حاضر شد.

اقتصام**9123**1561





:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 477
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: